حریق یک مجتمع تجاری در خیابان کلاهدوز مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۰۸ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاقی قتل دلخراش مرد میانسال + جزییات (۹ تیر ۱۴۰۳) خراسان رضوی رتبه دوم ازدواج و طلاق در کشور است کشف ۶۰ میلیارد ریال سیگار غیرمجاز در مشهد دستگیری پاکستانی‌های گروگان‌گیر در ایران+ جزییات کشف ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مخدر «شیشه» در هنگ مرری تایباد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی معاینات روانپزشکی در مراکز پزشکی قانونی کشور زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود نخ دندان یا خلال دندان، کدام یک بهتر است؟
سرخط خبرها

حکم جالب دادگاه بردسکن برای یک شکارچی غیرمجاز | هزار و ۸۰ ساعت سیراب‌کردن حیوانات و محیط زیست

  • کد خبر: ۲۳۲۶۰۵
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
حکم جالب دادگاه بردسکن برای یک شکارچی غیرمجاز | هزار و ۸۰ ساعت سیراب‌کردن حیوانات و محیط زیست
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بردسکن گفت: یک شکارچی غیرمجاز در این شهرستان خراسان‌رضوی به اقدامات زیست‌محیطی شامل سیراب‌کردن حیوانات و حیات‌وحش به مدت هزار و ۸۰ ساعت محکوم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اصغر حمزه‌پور افزود: تعامل دادگستری در صدور احکام جایگزین و تعامل با متخلفان در حوزه محیط زیست قابل‌تقدیر است.

وی با بیان اینکه بردسکن دومین شهر معدنی خراسان‌رضوی با بیش از ۲۲ محدوده معدنی فعال و ۱۵ کارخانه فرآوری فلزات از جمله طلا، مس و آهن است، اظهار کرد: اداره محیط زیست بردسکن نسبت به نظارت و پایش واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و برخورد با صنایع آلاینده اقدام می‌کند.

رئیس اداره محیط زیست بردسکن ادامه داد: پارسال ۱۹۰ بازدید پایش در خصوص معادن بردسکن صورت گرفت که حاصل آن صدور ۱۹۰ اخطار زیست‌محیطی در زمینه رفع آلایندگی منابع آب، خاک و هوا بوده است.

وی گفت: بردسکن دارای مناطق حفاظت‌شده "درونه" و پناهگاه حیات‌وحش "دشت لاغری" به مساحت ۱۰۰ هزار هکتار است که عملیات گشت و کنترل زیست‌محیطی، برخورد با متخلفان شکار و صید و معرفی آن‌ها به حوزه قضایی توسط یگان حفاظت محیط زیست باجدیت انجام می‌شود.

حمزه‌پور اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته درراستای انجام تعهدات مربوط به خدمات داوطلبانه در حوزه محیط زیست و مسئولیت اجتماعی با همکاری تعدادی از معادن فعال در شهرستان بردسکن اقدامات زیست‌محیطی صورت گرفت.

به گفته وی، بدین منظور با صرف هزینه‌ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال، احداث آب‌انبار و آبشخور حیات‌وحش، آب‌رسانی به حوض انبارها، مشارکت در اجرای مراسم و کارگاه‌های آموزشی زیست‌محیطی و افزایش فرهنگ زیست‌محیطی انجام شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بردسکن افزود: بردسکن یکی از شهرستان‌های با تنوع زیستی بالا به لحاظ تعدد گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی است که از حیات‌وحش شاخص آن می‌توان به پستاندارانی همچون یوزپلنگ، کفتار، گرگ، شاه‌روباه، کاراکال، گربه وحشی، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی، آهو و پرندگان شاخصی چون "زاغ بور" (فقط در ایران مشاهده شده است)، هوبره، عقاب طلایی، انواع سارگپه، شاهین و دیگر پرندگان شکاری مانند باقرقره، کبک و تیهو و از خزندگان به لاک‌پشت مهمیزدار (خشک‌زی)، بزمچه، مار افعی شاخدار، مار جعفری و کفچه مار اشاره کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های گذشته، اداره حفاظت محیط زیست بردسکن اقدام به احداث منابع آبی و آبشخور حیات‌وحش در مناطق تحت مدیریت سازمان کرده است که در حال حاضر آب‌رسانی به حیات‌وحش از طریق ۱۸ باب "حوض‌انبار" در سطح مناطق توسط یگان حفاظت محیط زیست صورت می‌گیرد.

حمزه‌پور برخورد با واحدهای آلاینده محیط زیست مطابق ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را یادآور شد و افزود: همه واحدهای آلاینده باید براساس دستورالعمل‌های صادرشده توسط محیط زیست اقدام کنند، واحدهای متخلف از قانون، ضمن معرفی به دادگستری، منجر به پرداخت جریمه خواهند شد که جریمه عوارض آلایندگی توسط اداره دارایی اخذ و به حساب شهرداری‌ها و فرمانداری جهت ارائه خدمات زیست‌محیطی واریز و هزینه می‌شود.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر بردسکن، شهرآباد و انابد و ۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، مرکز استان خراسان‌رضوی قرار دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->